Ikan Pari Bakar Cecah Kuah Asam, Sayur Pegaga & Ikan Bawal Goreng Cili @ Pasar Ramadhan, Taman Melawati

hari tuh dah makan ikan bakar kan

hehe hari neh nak makan ikan bakar sekali lagi lah

kali neh nak belasah ikan pari plak. hehe

nampak cam sedap je kan ikan pari tuh

memang sedap giler beb ! lagi sedap bila cecah dengan air asam

perghhhhh syurga dunialah masa tuh kan. hehe

kena plak ngan sayur pegaga. aku jarang makan pegaga neh

dulu masa kat kampung selalu gak aku tolong nenek aku amik pegaga kat tanah

senang je nak tanam pegaga neh

pegaga yang korang beli kat pasar tuh kan ada akar dia sekali kan

so sayur dia buat ulam, sayur atau seangkatan dengannya

yang part akar tuh korang tanam je balik

tanam atas tanah boleh, atas pasu pun boleh beb!

kalau atas tanah dia akan menjalar ke serata tempat

memang cepat pegaga neh membiak hehe

pegaga neh pun berkhasiat. memang rangup buat ulam. sedap beb! haha

ada lagi satu lauk hari tuh, ikan bawal goreng cili

so-so jelah masuk tekak aku. hehe mungkin sebab ada ikan bakar kot

hehe apa pun bersyukurlah sebab kita dapat berbuka dengan aman kan

takde kacau bilau

takde taufan yang menggangu gugat kita

takde bencana alam yang besar macam di china atau jepun

alhamdulillah ! dah aku nak pegi terawih neh. haha

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

4 responses to “Ikan Pari Bakar Cecah Kuah Asam, Sayur Pegaga & Ikan Bawal Goreng Cili @ Pasar Ramadhan, Taman Melawati

  1. Adoiiiii! Ikan pari bakar!!!! geramnyer!!!

    KNizam Reply:

    shaxx : hehe apa lagi bro pi la beli esok kat param berdekatan ya. hehe 🙂

  2. memang nampak mengancam ikan pari bakar tu! 😛

    aishahs last blog post..Perlu atau mahu?

    KNizam Reply:

    aishah : hehe ikan pari best woooo kalau bakar. cecah plak ngan air asam. perghhhh heaven dowh. hehe 🙂

Leave a Reply