BBQ Ayam, Ikan, Ubi Kayu & Pisang Masak Sempena Gerhana Mentari & CNY 2009 !

hehe ramai ke yang balik kg masa cuti CNY baru2 neh ?

aku apa lagi, balik jasin kampung terchenta lah kan

sempena dengan gerhana mentari kitaorang buat bbq petang2

perghhhhhh memang best dowh. check out the pics ok !

hehe tengok la chicken wings tuh kan. sungguh gold colour

best giler dowh

kitaorang marinate ayam neh kejap je. dalam 2 hours je. hehe πŸ™‚

tu dia lepas dah ada bara terus letakkan ayam atas api

hehe neh gambar sebelum disimbah dengan minyak dan gula sket

panas giler dowh bara2 tuh semua. susah tau nak amik gambar

hehe neh masa tengah nak control bara2 tuh semua

masa neh kena kipas lebih sket sebab takut bara2 tuh semua jadi abu je

hehe sempat lagi nengok gerhana matahari ok

haha lepas dah simbah sket ngan minyak masak

heeh titik2 ngan minyak masak sekali ngan gula

terus api menjulang. hampeh hampir hangus semua ayam2 kitaorang. haha

haha seb baik dapat diselamatkan

kalo tidak surelah kena makan ayam bakar warna hitam je kan. hehe

hampeh susah dowh nak control api ngan bara tadi kan

ikan kali neh ada 2 ekor adjer

hehe permintaan terlalu sket sebab semua pakat nak makan ayam je lah

hehe tapi aku suka gak ikan neh

cecah air asam memang terangkat beb !

hehe cun tak rupa bara2 yang panas gilos tuh ?

susah ok nak dapat bara camtuh. haha

kena so2 je masa panas api tuh. kena maintain cool sekali. haha

haha ni sapa la plak yang cuba menitikkan minyak masak ngan gula neh eh

karang ada yang terbakar hangus macam dalam 1st batch tadi weiii

haha aku cuba gak buat live blogging

tapi jasin takde 3G lah ! so cancel dowh !

perghhhhh lawa kan ayam neh

memang masak ranum ok. hehe memang best giler

x sempat nak bawak masuk dalam rumah dah habes

sempat la bagi jiran2 sket. hehe kesian diaorang bau2 asap je kan. hehe

haha bila ayam dah nak habes

inilah masanyer yang dinantikan2. kita masak ubi kayu plak. hehe

ada ubi kayu lebih mak aku buat pengat ubi kayu kan.

so masukkan je kat dalam bara2 tuh

mula2 nampak cantik je letak atas tuh

sekali dah malas masukkan je dalam bara. senang sket nak masak kan

hehe ubi kayu neh ended up masak tepi adjer

tengah tak masak pun. haha

bantai jel lah makan kan. sedap gak ok

rasa dia masin2 sket. tapi rangup la kan. huhu

yang warna kuning tuh pisang masak plak

ala korang amik je lah pisang yang tengah masak ranum kat pokok

pastu campak je dalam bara api lebihan bbq ayam tadi kan. hehe

pastu biarkan dalam 10 minit. terus angkat

belah sket pastu rasa je lah !

memang best siot !

hehe overall memang aku puas hati dengan bbq kali neh

memang best. dengan ada gerhana mentari

dengan angin sepoi2 bahasa germany. haha

tapi pisang bakar dengan ubi kayu bakar mmg best lah !

nanti kora cuba lah plak ok !

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

12 responses to “BBQ Ayam, Ikan, Ubi Kayu & Pisang Masak Sempena Gerhana Mentari & CNY 2009 !

  1. xpernah rasanya aku datang lepak sini, aku xrasa lapar…
    lapar duh tgk ayam2 tersebut..

    KNizam Reply:

    callister : hehe mmg best giler ah. hehe ubi kayu lagi la best, hehe πŸ™‚

  2. fuh teringat lorong kat umah aku buat majlis gini.. bbq.. baka ramai2.. pastu bawak ubi keledek yang merah (manis) tu baka… fuhhhhhhh sedap siot.. masa tu ada ikan siakap 2 eko.. (mancing) memang walla la.. tapi tu dulu la. now semua dah besar..

    KNizam Reply:

    tmu : hehe best woooo kalau ada ikan siakap. sure best !

  3. lapar!!!! hohohoh

    KNizam Reply:

    topo : hehe lapar pi lah bfast cepat. hehe πŸ™‚

  4. mampir,..wahhh boleh minta tak??

    KNizam Reply:

    brigadista : udah habis ya πŸ™‚

  5. Takkan tunjuk gambar jek. Ajak lah makan sekali. Kesian kat pembaca

    KNizam Reply:

    amir : hehe dah habes pun la. hehe πŸ™‚

  6. Nie yang aku tak berkenan ni..
    Makan tak jemput orang sedaerah ni..
    Sedih.. sob..sob..sob

    KNizam Reply:

    zool : hehe sabar2. hehe πŸ™‚

Leave a Reply