Nasi Ganja RM2.00 Sahaja kat Kangar, Perlis ! Hehe :)

hah ! korang pernah dengar ke nasi ganja ?

nasi dia kaler kuning sket. pastu makan dengan ayam goreng

letak sket kuah kari. perghhhh best giler lah !

harga murah giler beb ! dalam rm2 je sebungkus.

dengar cerita nasi ganja neh dulu untuk pekerja2 kilang

diaorang tak cukup masa so nak nasi di bungkus dengan cepat

lauk mestilah simple adjer. dan paling penting murah

aku tengok memang sedap la. ramai gak la orang datang beli kat kedai neh

hehe makcik kedai neh tak puas hati sebab aku amik gambar ayam goreng

rileks la makcik kan. nak letak dalam blog Makan Malaya neh tau. hehe 🙂

so jangan tak singgah ke sini.

pasti berbaloi dengan rm2 yang dilaburkan kat kedai neh ! hehe 🙂

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

51 responses to “Nasi Ganja RM2.00 Sahaja kat Kangar, Perlis ! Hehe :)

  1. Nama ‘nasi ganja’ sebab bila mkn sure pi cari lg.so kira ketagih la..lg pon murah.pic nie sebenarnya dkt sebelah esso repoh(tmn sena indah-4km dr pusat bandar kangar)owner ni sbnarnya pernah bekerja dgn pengasas nasi ganja.kira C&P resepi la.tp kalau dh kata pengasas 9/10 saja orignal resepi yang ditunjuk.pengasas masih giat berniaga nasi ganja di perlis.lokasi x jauh..cuma kueang lebih 1km dr tmpat owner ni.dekat auto carwash repoh.nasi ganji ni dah lama org kenal.sekitar thn 80-an lg.resepi sama sja dr dulu..nasi kuning adunan rempah kari dan ayam goreng ala-ala KFC.Perlis bersempadanan dgn Thailand,so nasi ganja ini adalah pengaruh kuat resepi org thai.sepanjang ramdhan menu istimewa sini adalah martabak..
    -Perlis Permai Lagi Mempersona-

Leave a Reply